EL JUEZ Y EL GENERAL

Dirección: Patricio Lanfranco y Elisabeth Farnsworth Nacionalidad: Chile,Estados Unidos (2008) Duración: 87 minutos Género: Histórico Producció executiva: Richard Pearce Sonido: Boris Herrera, Felipe Rivera y Dave Wendlinger Música: Barbara Cohen Dirección y producción: Elizabeth Farnsworth i Patricio Lanfranco Edición: Blair Gershkow


VO en castellano

DISSABTE 6 DE NOVEMBRE a les 19 hores
CINEFÒRUM
amb el Sr.
Antonio Doñate,
exmagistrat i observador internacional de missions de Drets Humans a Llatinoamérica

SINOPSI
El 1998, quan al jutge xilè Juan Guzmán es li van assignar els primers casos criminals contra l'ex dictador Augusto Pinochet, col·legues i familiars de les víctimes no n'esperaven gaire. Guzmán, políticament conservador, havia celebrat el cop d'estat de Pinochet el 1973 amb el que va enderrocar el president Salvador Allende i va provocar la mort i “desaparició” de milers de persones.

Els directors segueixen el rastre del doble procés de descobriment que emprèn aquest jutge – el descobriment del passat històric i el del seu propi passat personal – i que l'obligarà a posar en dubte les seves conviccions sobre la innocència del dictador xilè.

Recolzant-se en declaracions de les víctimes de la dictadura de Pinochet, El Juez y el General constitueix un testimoni únic de les atrocitats comeses contra els drets humans en un dels episodis més dramàtics del segle XX.

LA DIRECTORA

Elizabeth Farnsworth ha vivido en Chile y Perú y tiene un máster en Historia de América Latina por la universidad de Stanford. A parte de ser directora de documentales ha trabajado y trabaja actualmente como periodista en el programa The NewsHour de la PBS. Entre todas sus obras destacan la serie sobre la crisis del VIH en Botswana y en Malawi, nominada a los premios Emmy, y el multipremiado documental Thanh's War, sobre la guerra de Vietnam. El trabajo como investigador y productor de Patricio Lanfranco ha estado siempre vinculado a su país de origen, Chile. Ha elaborado diversos reportajes para la BBC, entre ellos uno en el que aparece la primera entrevista en vivo con el presidente Ricardo Lagos, y ha colaborado en la producción de los reportajes para The NewsHour sobre el impacto en Chile de la detención de Pinochet. Su serie sobre Chile, Chronicles of an Imaginary Region, ha ganado el Premio del Consejo Nacional de Televisión.

PREMIS I FESTIVALS

  • Nominado a los premios Emmy. EE. UU., 2009
  • Premio ‘Silver Butterfly’ en el Festival Movies that Matter. Países Bajos, 2009.
  • Premio Allende en el Festival Viña del Mar. Chile, 2008.
  • Premio Pukañawi en el Festival de Cine de Derechos Humanos de Bolivia. Bolivia, 2009.

    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: